آبشار جاذبه (ژورنال 3)

نویسنده: الکس هیرش

مترجم: خ.هیبتی

آبشار جاذبه یک انیمیشن کمدی آمریکایی است که توسط الکس هیرش و شرکت دیزنی ساخته شده است.

این سریال ماجراجویی های یک پسر بچه کنجکاو و باهوش 12 ساله به نام دیپر پاینز که به همراه خواهر دوقلوی خود میبل پاینز که یک دختر پر تکاپو است و برای تعطیلات تابستان به خانه عموی بزرگ خود استن پاینز در شهر رازآلود آبشار جاذبه که سرشار از نیروهای ماوراالطبیعه و جانوران ماورالطبیعه هست، آمده اند را دنبال می کند.

بچه ها در این داستان به عمو استن خود برای گرداندن مغازه " معماکده شک " که مکانی برای جذب توریست ها می باشد، کمک میکنند.

در این شهر کوچک، همه چیز آنطور که به نظر میرسد نیست و در این بین اتفاقات رازآلود و ماجراهای عجیب اتفاق می افتد. اما داستان از اینجا شروع میشود که دیپر با اتفاقات عجیبی در این شهر مواجه میشود و متوجه جریاناتی می شود.در همین حال میبل به دلیل اجتماعی بودنش دوستان زیادی پیدا میکند.محوریت داستان بر اساس اتفاقات عجیبی که در سریال پیش می آید پایه گذاری شده است.

دیپر یک کتاب اسرار آمیز در جنگل پیدا میکند که این کتاب (آبشار جاذبه-ژورنال 3) می باشد ودیپر و میبل کمک می کند تا از این معماها پرده بردارند. این کتاب جلد سوم دفتر خاطرات استن فورد پاینز که برادر دوقلو و باهوش استن پاینز است که در فصل دوم پیدایش می شود.

از جمله کاراکترهایی مانند وندی، سوس که از دوستان دیپر و میبل هستند و کارمندان معماکده شک هستند،شل صورتی که خوک میبل پاینز هست و میبل او را در مسابقه ای در شهر برد و از آن به بعد او را به عنوان حیوان خانگی نگه داشت و همچنین گیدن و بیل سایفر که دردسرساز هستند و شخصیتی خبیث دارند هم حضور دارند.

در فصل اول این انیمیشن، دیپر و میبل در هر قسمت شاهد اتفاقات عجیب و غریبی هستند، در این فصل آنها متوجه می شوند که این شهر پر از رمز و راز است.

در قسمت 19 فصل اول انیمیشن آبشار جاذبه موجودی مثلثی شکل به اسم بیل سایفر وارد داستان می شود که همه چیز را میداند و قدرت بی نهایت دارد و همواره دردسر می سازد. بیل سایفر شخصیت خبیث انیمیشن آبشار جاذبه است که با قدرت خود میخواهد کره زمین را تصاحب و نابود کند و دنیایی جدید بسازد. او موجودی بسیار مرموز است و درواقع از قسمت اول سریال به طرز مخفیانه فعالیت می کرده است. او در این قسمت به ذهن استن وارد می شود تا معماکده شک رو از او بگیرد اما دیپر و میبل مانع این کار می شوند.

فصل دوم این انیمیشن دنباله فصل اول می باشد. در این فصل دیپر،میبل،وندی و سوس به دنبال باز کردن معماهای کتاب هستند در حالی که عمو استن در حال کار کردن روی عملیات مخفی و مرموزی که زیر معماکده شک پنهان کرده است، می باشد. همچنین در فصل 2 قسمت 10 استن فورد پاینز (عموی دیپر و میبل) از دروازه میان بعدی بعد از چند سال بیرون می آید و در قسمت اخر سریال درحالی که دروازه ای به سوی جهان بیل سایفر باز می شود، بیل دوستانش را فرا میخواند و قصد نابودی جهان را دارد.دیپر و میبل و اهالی دیگر شهر با کمک یکدیگر شهر را نجات میدهند و فصل دوم سریال تمام میشود.